درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید سلام به همگي از اينكه به وبلاگم اومدين خوشحالم من دانشجوي رشته ي كامپيوتر هستم ، هدف از طراحي اين وبلاگ آموزش ترفندهاي ساده كامپيوتري هستش ، با نظر دادن شما بهتر ميتونم ادامه بدم، در ضمن هر كجا مشكل داشتين برام میل بزنید (alihosseiny446@yahoo.com) با تشكر مدير وبلاگ ترفندهاي كامپيوتر.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ترفندهای کامپیوتر و آدرس tarfand-computer.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 36
بازدید ماه : 36
بازدید کل : 15195
تعداد مطالب : 68
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



ترفندهای کامپیوتر
چهار شنبه 8 تير 1390برچسب:, :: 9:7 ::  نويسنده : علی حسینی       

 در ويندوز XP، با نگه داشتن کلید Shift در پنجره Turn off computer، دکمه Standby به Hibernate تبدیل می شود. Hibernation یا خواب زمستانی، وضعیتی است که در آن، کامپیوتر قبل از خاموش شدن، محتويات حافظه را روی هارد دیسک ذخیره می کند و یا هنگام راه اندازی مجدد، ویندوز را با همان وضعیت قبلی بالا می آورد. 



ادامه مطلب ...


سه شنبه 7 تير 1390برچسب:, :: 12:32 ::  نويسنده : علی حسینی       

 یکی از شاخصه‌هایی که کاربران حرفه‌ای را از دیگر کاربران متمایز می‌کند استفاده از کلیدهای ترکیبی و میان‌بر است. کلیدهای میان‌بر، علاوه بر ایجاد سهولت در دستیابی به قسمت‌های مختلف، باعث افزایش سرعت کار با کامپیوتر نیز می‌گردد. چرا که شما به جای حرکت دادن ماوس و کلیک یا دوبار کلیک، کافی است یک یا چند کلید را از روی کی‌بورد فشار دهید. در این ترفند قصد داریم به معرفی 12 کلید ترکیبی در محیط‌های مختلف نظیر ویندوز، مرورگرها، سایت‌ها و نرم‌افزارهای مختلف بپردازیم که حتی بسیاری از کاربران حرفه‌ای نیز تاکنون از آن غافل بوده‌اند.



ادامه مطلب ...


سه شنبه 7 تير 1390برچسب:, :: 12:29 ::  نويسنده : علی حسینی       

 فرض کنید که در حال گشت‌و‌گذار در محیط وب هستید و قصد دارید تا یک عمل ریاضی نظیر جمع یا تفریق را انجام دهید. شاید سریع‌ترین راهی که به ذهن می‌رسد استفاده از ماشین حساب ویندوز باشد. اما باید بدانید که می‌توانید از این نیز سریع‌تر عمل کنید! در این ترفند قصد داریم نحوه استفاده از نوار آدرس مرورگر اینترنت به عنوان یک ماشین حساب را برای شما بازگو کنیم. به طوری که بدون نصب هرگونه افزونه‌ای و در هر مرورگر دلخواهی، می‌توانید عملیات ریاضی را در قسمت نوار آدرس مرورگر انجام دهید و جواب بگیرید.

 


ادامه مطلب ...


یک شنبه 5 تير 1390برچسب:, :: 11:34 ::  نويسنده : علی حسینی       

براي فشرده سازي يك فولدر روي آن راست كليك كنيد و از زيرمنوهاي Sendto گزينه
Compressed (Zipped) Folder را انتخاب كنيد تا اطلاعت شما فشرده شوند.
براي ايجاد يك فولدر فشرده جديد بر روي دسكتاپ راست كليك كنيد و روي New برويد
و Compressed (Zipped) Folder را انتخاب كنيد حالا مي‌توانيد فايلهاي خود را درون آن بيندازيد.
براي گذاشتن پسورد روي فولدر فشرده شده ابتدا وارد آن شويد سپس از منوي File گزينه Add a Password را انتخاب كنيد. پسورد مورد نظر خود را دو بار وارد كرده و OK كنيد. با اين پسورد محتويات فولدر فشرده شده نمايش داده مي‌شوند اما نمي‌توان آنها را باز كرد.

نظر یادتون نره



یک شنبه 5 تير 1390برچسب:, :: 11:32 ::  نويسنده : علی حسینی       
یک شنبه 5 تير 1390برچسب:, :: 11:28 ::  نويسنده : علی حسینی       

کلمه پروکسي که امروزه زياد شنيده مي شود و همه جا مترادف با فيلتر و محدوديت بيان مي شود .

اما فيلتر چيست ونحوه کار آن به چه صورت است ؟

Proxy Server معمولا به عنوان بخشي از ديوار آتش سرويس دهندگان اينترنت مورد استفاده قرار مي گيرد و نحوه کار آن به اين صورت است :

وقتي که کاربر در يک شبکه محلي مي خواهد به يک سرويس دهنده اينترنت دست رسي داشته باشد يک در خواست از کامپيوتر به سرويس دهنده
Proxy مي فرستد . سپس سرويس دهنده Proxy اطلاعات را از سرويس دهنده اينترنت به کامپيوتر درون شبکه داخلي مي فرستد .

و به صورت دقيق تر

Proxy بسته هاي اطلاعات يعني اطلاعات در حال عبور از شبکه را مورد کنترل و برسي قرار مي دهد 0(اطلاعات در حال عبور شامل IP فرستنده و دريافت کننده همچنين Protocol مورد استفاده براي ارسال بسته هاي اطلاعاتي و اطلاعاتي از اين قبيل مي باشد )و مي تواند انتقال بسته هاي مشخص را از اينترنت به شبکه داخلي و برعکس را مسدود کند.

اين مطالب يک تعريف بسيار ساده از پروکسي است .

 

اگر می خواهید از دست فیلتر سایتها راحت بشید چند تا ترفند یادتون می دم.سیستم فیلتر مخابرات به این صورت هست که آدرس سایت ( url ) رو فیلتر می کنه اگر شما یه جای آدرس سایت در قسمت نوار آدرس ip سایت رو وارد کنید فیلتر از بین میره به این صورت که از منوی start گزینه ی run رو انتخاب کرده و دروانجا عبارت cmd رو تایپ کنید تا ئارد داس ویندوزی بشه حالا اگر جلوی خط فرمان بنویسید. ping yahoo.com ( بدون www )

آی پی یاهو رو بهتون می ده شما از این طریق می تونید آی پی هر سایتی رو به دست بیارید و وارد اون سایت بشید . نکته آی پی عددی چهار قسمتی است مانند ۱۹۲.۱۶۸.۰.۱

راه دوم استفاده از proxy هست که شامل یک عدد ip ویک عدد port است و همه سایتها رو باز می کنه برای این کار ار منوی  tools گزینه  internet options رو انتخاب کرده به سربرگ connections رفته برروی lan settingsکلیک می کنیم در پنجره ی ظاهر شده در قسمت proxy server با کلیک روی چک باکس موجود قسمت پروکسی رو فعال کرده و آی پی و پورت رو وارد می کنیم. برای به دست آوردن پروکسی های جدید می توانید آی دی iran_proxy رو در یاهو مسنجر خود add کنید تا به شما جدید ترین پروکسی ها رو بده.

راه سوم که صد در صد عملی و راهت تر است  با استفاده از مرورگر touchnet است که با کلیک روی ادامه ی مطالب آموزش آن را مطالعه نمایید.



ادامه مطلب ...


سه شنبه 3 خرداد 1390برچسب:, :: 11:2 ::  نويسنده : علی حسینی       

نظر یادتون نره



ادامه مطلب ...


سه شنبه 3 خرداد 1390برچسب:, :: 11:2 ::  نويسنده : علی حسینی       
دو شنبه 26 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 22:20 ::  نويسنده : علی حسینی       

شناسنامه: Medbot.A تاریخ انتشار : December 3, 2006 سیتم عامل های آسیب پذیر : Windows 2000, Windows 95, Windows 98, Windows Me, Windows NT, Windows Server 2003, Windows XP توضیحات : این کرم اینترنتی....



ادامه مطلب ...


یک شنبه 25 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 23:27 ::  نويسنده : علی حسینی