درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید سلام به همگي از اينكه به وبلاگم اومدين خوشحالم من دانشجوي رشته ي كامپيوتر هستم ، هدف از طراحي اين وبلاگ آموزش ترفندهاي ساده كامپيوتري هستش ، با نظر دادن شما بهتر ميتونم ادامه بدم، در ضمن هر كجا مشكل داشتين برام میل بزنید (alihosseiny446@yahoo.com) با تشكر مدير وبلاگ ترفندهاي كامپيوتر.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ترفندهای کامپیوتر و آدرس tarfand-computer.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 47
بازدید ماه : 47
بازدید کل : 15206
تعداد مطالب : 68
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



ترفندهای کامپیوتر
چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, :: 11:9 ::  نويسنده : علی حسینی       

 در این ترفند به معرفی ترفندی برای روشن کردن کامپیوتر می پردازم که در این روش با هر بار زنگ خوردن تلفن شما ، کامپیوتر نیز روشن می شود !

 

 بدین منظور پس از روشن کردن کامپیوتر به طوری پیاپی دکمه Delete را فشار دهید تا وارد محیط Setup و تنظیمات BIOS شوید.

برای این که کامپیوتر با زنگ خوردن تلفن منزل شما روشن شود میباست محیط Setup شوید و وارد قسمت Power Management Setup شوید و گزینه Modem Ring On (و یا شبیه به آن) را پیدا کنید و آن را فعال کنید. سپس با Save کردن اطلاعات از Setup خارج شوید.

از این زمان به بعد با هر باز تماس به خط تلفن شما کامپیوتر نیز روشن میشود.

برای غیر فعال کردن این مورد کافی است همان گزینه را غیر فعال نمایید.


 نظر يادتون نره


شنبه 8 بهمن 1390برچسب:, :: 19:36 ::  نويسنده : علی حسینی       

همه ساله با نزدیک شدن به سال نو میلادی ، شرکت ها و وب سایتهای مختلف سعی میکنند تا تغییرات و ایده های جالبی را در وب سایت خود پیاده سازی کنند.

چند سالی است که گوگل هم از این قافله عقب نمانده و با نزدیک شدن به کریسمس تغییرات مخفی کوچکی در موتور جستجوی خود اعمال میکند .

اما تغییرات مخفی امسال خیلی جالب است.

مثلا می‌توانید به گوگل دستور دهید تا شروع به باریدن برف کند . بارش برف آنقدر ادامه می‌یابد که صفحه مانیتور شما یخ می‌بندد و برای دیدن صفحه مانیتور میبایست یخ ها را تمیز کنید

بقيه در ادامه مطلب...

نظر يادتون نره



ادامه مطلب ...


جمعه 7 بهمن 1390برچسب:, :: 19:36 ::  نويسنده : علی حسینی       

پسر : سلام.خوبی؟مزاحم نيستم؟ دختر: سلام. خواهش می کنم

پسر: تهران/وحيد/۲۶ و شما؟ دختر‌: تهران/نازنين/۲۲

پسر: اِ اِ اِ چه اسم قشنگی!اسم مادر بزرگ منم نازنينه.

دختر: مرسی!شما مجردين؟ پسر: بله. شما چی؟ازدواج کردين؟

دختر: نه. منم مجردم. راستی تحصيلاتتون چيه؟

پسر: من فوق ليسانس مديريت از دانشگاه MIT اَمِريکا دارم. شما چی؟

دختر : من فارغ التحصيل رشته گرافيک از دانشگاه سُربن فرانسه هستم.

پسر: wow چه عالی!واقعا از آشناييتون خوشحالم.

برين با ادامه مطلب

نظر يادتون نره هاااااااااااااااا



ادامه مطلب ...


جمعه 7 بهمن 1390برچسب:, :: 19:34 ::  نويسنده : علی حسینی       

 

اگر با هر بار ورود به ويندوز XP / 2000 / NT كليد Num Lock صفحه كیبوردتون خاموش است، 

کامپیوترتون رو  بیخودی دستکاری نکنید !

تنظیم اين  کار مربوط به ( رجیستری ) ويندوز مي شود . براي رفع اين مشكل وارد برنامه REGEDIT 

شويد و کلید زیر را پیدا کنید :



ادامه مطلب ...


جمعه 7 بهمن 1390برچسب:, :: 19:30 ::  نويسنده : علی حسینی       

 

HyperTerminal

نظر يادتون نره

 

 




ادامه مطلب ...


دو شنبه 14 آذر 1390برچسب:, :: 21:2 ::  نويسنده : علی حسینی       

محیط Command Prompt یا مفسر دستورات یکی از کلیدی‌ترین بخش‌های ویندوز است که کاربران حرفه‌ای زیاد با آن سر و کار دارند. از این رو دسترسی آسان و سریع به آن از اهمیت زیادی برخوردار است. به طور طبیعی بایستی در Run عبارت CMD را وارد کرد تا پنجره Command Prompt باز شود و سپس مسیری که مد نظر است را تایپ نمود. این موضوع می‌تواند بسیار وقت‌گیر باشد. در این ترفند قصد داریم نحوه افزودن گزینه Open With Command Prompt به منوی راست کلیک فولدرها را برای شما بازگو کنیم. با این کار و کلیک بر روی این گزینه، بلافاصله Command Prompt با دسترسی مستقیم به آن پوشه باز می‌گردد. از مزیت های این روش این است که از طریق رجیستری ویندوز انجام می‌گیرد و بر روی کلیه نسخه‌های ویندوز نیز عمل می‌کند.



ادامه مطلب ...


شنبه 12 آذر 1390برچسب:, :: 18:53 ::  نويسنده : علی حسینی       

فرض کنید در محیط نرم‌افزار Microsoft Excel پس از اعمال محاسبات بر روی اعداد، به نتیجه‌ای نهایی دست پیدا کردید. اما عدد نهایی آنچه که ما انتظار داریم نیست (یا به عبارت دیگر آنچه که ما دوست داریم باشد، نیست). حال برای رسیدن به عدد مورد نظر بایستی در میان انبوهی از اعداد و محاسبات، تغییر کوچکی دهیم. چنین کاری طبعاً آسان نیست. به عنوان مثال فرض کنید ما در امتحانات پایان ترم، نمرات 17، 18، 19، 15، 18 و 17 را کسب کرده‌ایم و آخرین امتحان هنوز باقی مانده است. اکنون می‌خواهیم بدانیم در امتحان آخر باید چه نمره‌ای بگیریم تا معدل ما 18 شود؟ در این زمان است که ابزار Goal Seek در اکسل به داد ما می‌رسد و این کار را انجام می‌دهد.به طور کلی این ابزار جهت تنظیم یک مقدار به گونه‌ای که نتیجه انتخابی ما حاصل شود مورد استفاده قرار می‌گیرد.



ادامه مطلب ...



همان طور که می‌دانید کامپیوترهای لپتاپ دارای یک پد لمسی یا به اصطلاح تاچ‌پد (Touchpad) هستند که با استفاده از آن، کنترل نشانگر ماوس در محیط سیستم عامل امکان پذیر است. اما یکی از مشکلات شایعی که کاربران لپتاپ با آن مواجه هستند قرار گرفتن قسمتی از دست بر روی Touchpad به هنگام تایپ با صفحه کلید است. به طوری که کاربر وقتی قصد تایپ کردن را دارد ناخودآگاه قسمت زیرین دست او بر روی پد لمسی قرار می‌گیرد و باعث حرکت نشانگر ماوس و کلیک بی هدف می‌شود. این موضوع حتی گاهی انقدر آزاردهنده می‌گردد که کاربر ترجیح می‌دهد تاچ‌پد را غیرفعال کند و از ماوس به جای آن استفاده کند. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی بپردازیم که با استفاده از یک ابزار جانبی، می‌توانید به طور اتوماتیک پد لمسی را به هنگام تایپ با صفحه کلید لپتاپ، غیرفعال کنید. در نتیجه از این پس وقتی در حال تایپ کردن هستید، نشانگر ماوس با استفاده از پد لمسی حرکت نمی‌کند و کلیک بر روی آن نیز بی اثر است.



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 9 آذر 1390برچسب:, :: 18:47 ::  نويسنده : علی حسینی       

 

ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که در محیط نرم افزار Yahoo Messenger باشید وبا ورود بک شخص ، وضعیت خود را به Invisible تغییر دهید. طبعا با این عمل ، شما برای تمامی Add هایتان به صورت خاموش درخواهید آمد که چندان جالب نیست. با بهره گیری از این ترفند میتوانید کاری کنید که تنها برای همان یک نفر به حالت Invisible در بیایید و بتوانید به صورت آنلاین با سایر دوستان خود چت کنید.

بدین منظور بر روى ID مورد نظر کلیک راست کنید ، سپس بر روى عبارت Stealth settings کلیک کنید و عبارت permanently Offline ) همیشه خاموش) را انتخاب کنید.
حال اگر شما براى تمام دوستان خود Available باشید، برای این شخص مورد نظر Off هستید.
براى بازگرداندن تنظیمات، مراحل قبل را طى کرده و سپس عبارت Online را انتخاب کنید.



شاید دیده باشید که بعضی از افراد برای شما به صورت آفلاین ، آنلاین می شوند یعنی شما متوجه نمی شوید که آن ID در حال حاضر روی خط است یا نه. حال ما می خواهیم بدون هیچ نرم افزار خاصی بفهمیم که ID مذکور در حال حاضر آنلاین است یا خیر برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:



ادامه مطلب ...